adeline.blogg.se

72984 läxor

Kategori: Allmänt

Jag har inte hunnit blogga på sisädär fyra dagar. Sedan skolan började igen efter jul har jag haft fullt upp, och som rubriken avslöjar har jag massvis av läxor. Franska, tyska, kemi, biologi, fysik, matematik, svenska, engelska, samhällskunskap, idrottsteori... Det är i princip alla ämnen jag läser ju. Får nog lägga ner största delen av helgen på plugg. Men faktum är att det handlar om studietenik och prioritering, att prioritera bort störande faktorer när man pluggar, så som mobiltelefon, facebook, musik etc. Pluggar man intensivt kan man bli färdig med en uppgift på kanske 1-2 timmar, vilket i andra fall hade tagit uppåt fem timmar om man låter sig distraheras sisådär vart femte minut. Så det beror helt enkelt på vad man använder för studieteknik.
 
Okej, nu ska jag sitta och mysa med mjölk och pepparkakor framför kemiböckerna.. Ciao!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: