adeline.blogg.se

Uppdatering

Kategori: Allmänt

 
God kväll!
 
Just nu sitter jag och myspluggar (existerar det ordet ens?! Inte enligt Svenska Akademiens ordlista i alla fall). Jag har bland annat några tal kvar i matteboken som måste vara gjorda tills imorgon, några franska ord och fraser som ska läsas in så att jag kan det med flyt, en del övningar i samhällskunskap om mänskliga rättigheter och en svenskabok som väntar på att bli utläst. Jag läser Rödhake av Jo Nesbø, vilken fantastisk författare han är säger jag bara! Han lyckas alltid hålla grytan kokande!
 
Okej, nu är det sluttalat om vad jag behöver plugga... Idag slutade jag skolan redan klockan 11.40, men jag stannade och åt lunch på skolan med några kompisar (vi har så otroligt god skollunch förstås!). Därefter drog jag och systern min till Väla på hennes initiativ. Hon hade visserligen också håltimme på eftermiddagen, och vi hade det riktigt mysigt tillsammans måste jag konstatera.

 

Pricken över i:et för dagen är att det snöade. Jag älskar snö! Det förgyller verkligen denna tid på året! Dock är sommar fortfarande min favoritsäsong. Semester, sol, bad, sena sommarkvällar med dem man tycker om allra bäst... Vad slår det?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: